9. STOP met aardig zijn

STOP met aardig zijn! .. en start met aardig zijn!* 

Wil jij ruimte voor jezelf maar voel je je tegelijkertijd snel schuldig?

  • Cijfer jij je weg in je rol als moeder, vader of mantelzorger?
  • Ben jij beroepsmatig gewend om veel aandacht en zorg te geven aan je baas, manager, cliënten, kinderen en hulpbehoevenden?
  • Heb jij een professionele rol als arts, secretaresse, kraamverzorgster, onderwijzer(es), verpleegkundige, psycholoog, doktersassistent(e) of fysiotherapeut(e)?
  • Ben jij een gevoelig mens die worstelt met het verdelen van energie tussen je partner, kinderen, werk, sociale leven en de spaarzame tijd voor jezelf?
  • Wring jij je in allerlei bochten om maar te kunnen voldoen aan de verwachtingen van de omgeving, terwijl je nu wel eens meer tijd en ruimte voor jezelf wil hebben?
  • Voel jij je als een spons die ALLES aan informatie en indrukken uit de omgeving opzuigt, terwijl je wil dat je hoofd juist een beetje leger wordt?

 

Aardig zijn
Ze staan broederlijk naast elkaar in mijn boekenkast, de boeken ‘stop met aardig zijn’ en ‘de kracht van aardig zijn’. De titels lijken elkaar tegen te spreken en met elkaar in conflict te zijn, maar niets is minder waar! Nog sterker: het boek ‘de kracht van aardig zijn’ ondersteunt het boek ‘stop met aardig zijn’, maar bouwt er ook weer op verder.

Aardige mensen zijn vooral gericht op anderen. Ze hebben steunende, invoelende, behulpzame, zorgzame, kwaliteiten. Tegelijkertijd zijn ze niet zo aardig voor zichzelf. Vaak zijn ze ronduit ‘hard’ voor zichzelf en vinden dat ze niet zo moeten zeuren en sterk moeten zijn. Ze zijn zo gewend om steeds maar rekening te houden met een ander dat ze zichzelf zo erg wegcijferen dat er letterlijk een tekort aan ademruimte ontstaat.

Wil je dit gedrag veranderen en aanpakken? Ik start een groep als er 6 aanmeldingen zijn. Meld je vrijblijvend aan voor de wachtlijst onderaan deze pagina!

 

Onzekerheid
Als je effectief grenzen kunt stellen creëer je ruimte en rust in jezelf. Je start dan met ‘aardig te zijn’ voor jezelf. Je krijgt de mogelijkheid om je te bezinnen wat voor jou belangrijk is in het leven. Als je dat helder krijgt, zul je merken dat je meer plezier en energie gaat ervaren en meer focus krijgt op wat er voor jou toe doet. Je zal je zeker gaan voelen over jezelf en een innerlijke kracht gaan ervaren. Daardoor zullen je kansen in je leven toenemen met meer financieel resultaat.

 

Wist je dat..
Het fundament hoe je omgaat met andere mensen gelegd wordt in de eerste 6 jaar van je leven. Dat van die zes jaar de eerste drie jaar enorme impact hebben waarvan je je niet bewust bent. Die eerste drie jaar verklaren waarom je steeds dichtslaat of in niet-weten schiet. Daar is een biologische verklaring voor.

 

Niet sleutelen aan jezelf!
Voortdurend blijven piekeren en bedenken hoe je anders had kunnen reageren helpen je meestal niet om een koers uit te zetten en je weg te bepalen in je leven. Wil je problemen effectief kunnen aanpakken dan heb je moed, bewustzijn en energie om actie te ondernemen nodig!! Maar voor je met dit alles aan de slag kan moet je eerst ‘zijn met wat is’, erkennen wat in jou leeft. Dat lijkt op acceptatie maar is toch verschillend.  

 

De cursus
In de cursus STOP met aardig zijn krijg je verschillende handvatten.

  • Je krijgt een verklaringsmodel over jezelf.
  • Je krijgt een verklaringsmodel over de werking van je geest.
  • Je leert vriendelijkheid en zachtheid te ontwikkelen naar jezelf.
  • Je leert jezelf te waarderen
  • Je leert hoe je op een eenvoudige manier kunt rusten in Zijn
  • Je leert hoe je je stemming kunt beïnvloeden
  • en je leert nog veel meer ..

Ben je het zat om je alsmaar te moeten wegcijferen en wil je dit veranderen en aanpakken? Ik start een groep als er 6 aanmeldingen zijn. Meld je vrijblijvend aan voor de wachtlijst onderaan deze pagina!

 

Vergoeding!
De cursus ‘STOP met aardig zijn’ wordt vergoed door je zorgverzekeraar, indien je in voldoende mate aanvullend verzekerd bent. Bel mij voor informatie: 06 45 818 810.

 

De cursus ‘STOP met aardig zijn’ bestaat uit:

  • Een beginmeting
  • Vier lessen van 1,5 uur.
  • In een kleine groep* van maximaal 8 personen.
  • Het is een echte ‘doe’ – cursus waarbij, naast educatie, ook ruimte is voor persoonlijke vragen.
  • Tussentijdse ondersteuning en dagelijks huiswerk per E-mail.
  • Tijdsinvestering +/- 30 minuten per dag.
  • Een eindevaluatie.

* Als je moeite hebt met een groep, behoort een individuele cursus ook tot de mogelijkheden.

 

In deze cursus maak je in 4 dagdelen kennis met- en een begin van ‘hoe het anders kan’ en leer je onder andere:

• Les 1: Je lichaam als dashboard.
o Afstand – nabijheid – grenzen
o Dichtslaan als verdediging – verklaringsmodellen
o Aardig doen als verdediging – verklaringsmodellen
o Schrijven als begin van bewustzijn

• Les 2: Verdieping van les 1
o Hoe begrijp ik ‘niet-voelen’?
o Hoe begrijp ik dat ik continu ‘oplossingen’ aan het zoeken ben?
o Keuzes maken vanuit volwassen perspectief

• Les 3: Effectief grenzen stellen
o Fysiek
o Verbaal
o Model van de geweldloze communicatie
o EMDR en tapping
o Loslaten

• Les 4: Hoe ga ik om met terugval?
o Hoe begrijp ik ‘terugval’?
o Wat doet de ander?
o Hoe maak ik contact met het grotere geheel?

Wil je starten om aardig te zijn voor jezelf en je huidige gedrag veranderen en aanpakken? Ik start een groep als er 6 aanmeldingen zijn. Meld je vrijblijvend aan voor de wachtlijst onderaan deze pagina!

 

Het is ook mogelijk om deze lessen los te volgen. Wil je meer informatie hierover? Bel mij dan op 0645 818 810.

 

This form does not exist

 

 

 

>